Selasa, 20 Oktober 2015

PERBEZAAN B-COMPLEX DENGAN OBIMIN


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
dan Salam Sejahtera

Kali ini mari kita kenali pula apa itu B-Complex salah satu keperluan nutrisi untuk melengkapkan keperluan nutrisi seharian kita. Terutama di zaman yang terlalu banyak pencemaran dari pelbagai sudut kesihatan.



B-Complex Shaklee

Memenuhi keperluan bagi ibu hamil kerana B-Complex Shaklee merangkumi 8 kumpulan B yang utama dan terpenting iaitu:
* B1 - Thiamin
* B2 - Riboflavin
* B3 - Niacin
* B5 - Panthothenic
* B6 - Pyridoxine
* B7 - Biotin
* B9 - Folic Asid
* B12 - Cyanocobalamin
elauladhouse.blogspot.com    


Berbeza dengan Vitamin B Complex yang dibekalkan percuma dari Klinik Kerajaan hanya merangkumi 3 jenis kumpulan B sahaja iaitu:
* B1 - Thiamin
* B2 - Riboflavin
* B3 - Niacin


Apabila ibu yang hamil mengambil vitamin B Complex dari Klinik Kerajaan & Asid Folik, mereka masih kurang 4 jenis B lagi yang diperlukan tubuh iaitu B5, B6, B7, B12.Sememangnya pengambilan vitamin B amat diperlukan oleh ibu hamil.

Pengambilan Vitamin B-Complex boleh diteruskan sehingga waktu pantang & menyusu kerana ia juga bertindak sebagai penenang/anti stress.Ini boleh mengelakkan ibu selepas bersalin dari terkena penyakit ‘meroyan’.


Dalam B-Complex Shaklee dah ada asid folik yang amat penting untuk tumbesaran bayi, so , dah tak perlu ambik asid folik dah... :) . Sememangnya rata-rata para ibu mengetahui bahawa pengambilan asid folic amat penting semasa hamil bahkan baik sangat-sangat kalau dimulakan pengambilannya sebelum kehamilan lagi atau sejak bermulanya ikatan pernikahan . Mudah-mudahan kita dipelihara dan dijauhkan Allah dari segala kemudaratan. In Sya Allah . Ameenn.



Akhirnya, pilihan berada di tangan kita masing-masing untuk memilih yang mana lebih baik untuk diri kita sendiri dan keluarga kita yang tersayang. Sekian dulu untuk kali ini, moga bermanfaat untuk kita semua.


Syukran jazilan kerana sudi singgah di El's Aulad House. Moga diizinkan Allah untuk kita bersua lagi walaupun di alam maya. :)

Salam Ukhuwwah Fillah dari saya,
Ieta ;)
SID 882012

Wassalam.. :)


**************************************************************


 Rakan Shaklee Anda 
Marzita binti Zakaria
# ummi Els @ ieta # 
Pengedar Sah Shaklee Malaysia
Shaklee ID [ No : 882012 ]
call/sms/whatsapp/telegram : 017-9040142
email : ietas32@yahoo. com
fb page : Els Aulad House
 fb : https://www.facebook.com/marzita.zakaria.7

0 ulasan:

Catat Ulasan