Isnin, 19 Oktober 2015

VITAMIN E , VITAMIN CANTIK

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
dan Salam Sejahtera





Vitamin-E adalah sejenis antioksidan kuat yang bisa larut dalam lemak di mana ia membantu kesihatan jantung, otak dan prostat, serta meningkatkan fungsi paru-paru, kolon dan kekebalan tubuh.



Berdasarkan penemuan salah satu kajian yang dilakukan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 menemukan bahawa manfaat vitamin E yang diambil dalam jangka panjang sangat membantu dalam mengurangi risiko kanser prostat di kalangan pengisap rokok. Sementara itu hasil kajian lainnya juga menunjukkan bahawa vitamin ini dapat memperlambat perkembangan penyakit Alzheimer. Vitamin E telah terbukti memiliki kesan pencegahan pada sekitar 80 jenis penyakit.

Berdasarkan hasil kajian yang dilakukan di Tufts University, USA. menunjukkan bahwa mengamalkan vitamin E terbukti berkesan  meningkatkan fungsi daya tahan tubuh.

Vitamin E merupakan satu jenis antioksidan yang sangat penting untuk pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, memperbaiki saraf dan sangat berguna dalam merawat “premenstrual syndrome” serta penyakit kanser payudara. Vitamin E memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangi parut yang diakibatkan oleh beberapa kecederaan, mengurangi tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlet, dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan.

Selain itu, manfaat Vitamin E juga terbukti dalam meningkatkan penghasilan  air mani pada beberapa lelaki. Ia juga mempertahankan kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama memperkuat dinding kapiler. Vitamin E menyihatkan kulit dan rambut, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis penyakit mata yang boleh  memberi kesan kepada bayi pramatang.

Antara Manfaaat Vitamin E

1.    Terbukti berkesan meningkatkan daya tahan tubuh, membantu mengatasi stres, meningkatkan kesuburan, meminimakan risiko kanser dan penyakit jantung.

2.    Terbukti berkesan sebagai Antioksidan. Semua vitamin E adalah antioksidan dan terlibat dalam banyak proses tubuh dan beroperasi sebagai antioksidan semulajadi  yang membantu melindungi struktur sel yang penting terutama membran sel dari kerosakan akibat adanya radikal bebas. Dalam melaksanakan fungsinya sebagai antioksidan dalam tubuh, vitamin E bekerja dengan cara mencari, bereaksi dan merosak rantai reaksi radikal bebas Y. Dalam reaksi tersebut, vitamin E sendiri diubah menjadi radikal. Namun radikal ini akan segera menjadi vitamin aktif melalui proses biokimia yang melibatkan senyawa lain.

3.    Melindungi sel darah merah yang mengangkut oksigen ke seluruh jaringan tubuh dari kerosakan. Selain boleh melindungi dari akibat kelebihan vitamin A dan melindungi vitamin A dari kerosakan, vitamin ini juga boleh melindungi  dari akibat berbagai ubat, bahan kimia, dan logam yang membantu pembentukan radikal bebas.


4.    Memiliki peranan yang sangat penting dalam menjaga, meningkatkan  kelembapan kulit, mencegah proses penuaan awal, melindungi kulit dari kerosakan akibat radiasi sinar ultraviolet, serta mempercepat proses penyembuhan luka.




Vita-E Complex Shaklee

Vita-E Complex Shaklee merupakan salah satu suppliment terbaik dari Shaklee yang semakin menyempurnakan manfaat vitamin E. Keistimewaan Vita-E Complex Shaklee adalah kerana ia merupakan vitamin E terlengkap di pasaran saat ini yang dibuat dari minyak kacang soya  organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E.

Vitamin E Shaklee telah diperbaharui dengan formulasi yang baru. Apa yang terkandung dalam Vita-E Shaklee?
1. Minyak kacang soya
2. Minyak biji gandum( yang kaya dengan Vitamin E)
3. 8 jenis Vitamin E (d-alpha,beta,gama,delta)
4. Mengandungi 10 mg SELENIUM semulajadi untuk membantu penyerapan Vitamin E dengan lebih baik.
5. Mengandungi GRAPE SEED EXTRACT yang kaya dengan antioksidan.


Vita-E Complex Shaklee mengandung tambahan Selenium semulajadi dan ekstrak grapeseed untuk meningkatkan penyerapan vitamin E ke dalam tubuh. Jadi Vita-E Complex Shaklee bukan sekedar suplemen vitamen E tetapi juga membantu mempercepat penyerapannya ke dalam tubuh kita sehingga memberikan hasil lebih cepat dan lebih maksima.



Untuk menghasilkan 400IU vitamin E, seseorang harus mengambil 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g almond. Mampukah  anda memakan dalam jumlah di atas setiap harinya? Tentu saja sukar bukan?. Disitulah terletaknya keistimewaan Vita-E Complex Shaklee, cukup dengan mengambil  1 kapsul Vita-E Complex  seolah-olah mengambil makanan sejumlah di atas, kerana setiap 1 kapsul produk ini mengandung 400 IU sumber vitamin E semulajadi dan 10 mcg Selenium untuk membantu  penyerapan  manfaat vitamin E.

Berbagai Manfaat Vita-E Complex Shaklee

* Sebagai Anti oksidan yang kuat untuk mencegah penyakit kanser dan penyakit kardiovaskular.

1. Mencegah Penyakit jantung
 
2. Menurunkan tekanan darah

3. Meningkatkan penghasilan air mani untuk kesuburan lelaki

4. Anti penuaan – 1 kapsul vitamin E sehari dapat memperlambatkan  penuaan, mengurangi kedut, garis halus, parut, jerawat dan bintik penuaan. Ia mampu mengembalikan tekstur kulit dan muka.

5. Merangsang rambut menjadi lebih sihat dan mencegah keguguran  rambut

6. Memperbaiki parut, bengkak dan luka kulit. Boleh disapukan terus pada luka untuk mengurangi kesan parut.
 
7. Mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis penyakit mata yang boleh member kesan kepada bayi pramatang.
 
8. Mencegah keguguran

9. Mengurangi risiko kanser prostat di kalangan pengisap rokok
 
10. Memperbaiki arthritis dan memperlambat perkembangan penyakit Alzheimer

11.  Meningkatkan Kesihatan saraf dan otot dan di masa yang sama memperkuat dinding kapiler.

12. Memperbaiki peredaran darah dan saraf

13. Membantu dalam mengubati “premenstrual syndrome” dan penyakit kanser payudara

14. Merawat sakit sendi

15. Meningkatkan prestasi atlet dan mengendurkan otot kaki dari kekejangan

16. Memelihara pembekuan darah yang normal untuk penyembuhan luka yang cepat

17. Mencegah penyakit katarak, dan lain-lain

18. Meningkatkan kemampuan seksual dengan memberikan oksigen yang lebih

Akhirnya , sekian dulu perkongsian saya berkaitan Vitamin E pada entri kali ini. Moga ianya memberi manfaat kepada insan yang membacanya. Syukran kathiran kerana singgah ke El's Aulad House. :)

Salam Ukhuwwah dari saya,
Ieta ;)
SID 882012



------------------------------------------------------

Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami... Berminat??? Hubungi kami : ;)

 Rakan Shaklee Anda 

Marzita binti Zakaria

# ummi Els @ ieta # 

Pengedar Sah Shaklee Malaysia 

Khidmat Pos Seluruh Malaysia

 COD Temerloh, Mentakab,

Sg Tekam,Bandar Jengka,Chini & Chini Timur ( hujung minggu )

Shaklee ID [ No : 882012 ]

call/sms/whatsapp/telegram : 017-9040142

email : ietas32@yahoo. com

fb page : Els Aulad House

 fb : https://www.facebook.com/marzita.zakaria.7

0 ulasan:

Catat Ulasan