Khamis, 15 Oktober 2015

MANFAAT OMEGA 3, 6, 9 dan KESAN BURUK BILA PENGAMBILAN BERLEBIHAN


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته
dan Salam Sejahtera... :)

Tahukah Anda?
Bahawa Lemak Omega 3, 6 dan 9 menjadi salah satu yang terpenting untuk diambil?
Kenapa sedemikian?
Apakah manfaatnya bagi tubuh?



Mari kita lihat ulasan berikut...

Tubuh memerlukan banyak vitamin untuk memenuhi keperluan nutrisi seharian bagi menyokong aktiviti dan tugas seharian. Selain bersumberkan buah dan sayuran yang kaya dengan vitamin, ada sumber lain yang juga penting bagi tubuh. Nutrisi tersebut tidak boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh iaitu Omega 3, Omega 6 dan Omega 9.

Namun, entri kali ini saya hanya mahu bercerita tentang Omega 3 ... :)

Omega 3 merupakan jenis lemak penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita. Omega 3 terhasil dari EPA ( Eicosapentaenoic Acid ) , DHA ( Docosahexaenoic Acid ) dan ALA (A-linolenat).

Manfaatnya:
Bila anda rajin mengamalkan pengambilan Omega 3 setiap hari tanpa dos berlebihan, banyak manfaat yang dapat diperolehi!

Bermula dari membantu perkembangan otak dan memori anak-anak, mencegah penyakit jantung, menurunkan kadar kolesterol tinggi, menyihatkan mata, mengurangkan tekanan, bahkan boleh diambil oleh Ibu Hamil!...

Image result for sumber omega 3

Ya, Ibu Hamil yang mengamalkan Omega 3 boleh membuatkan bayi mereka sihat dan cerdas juga dapat meningkatkan kualiti air susu Ibu.

Bukan Ibu Hamil sahaja malahan kanak-kanak juga dapat manfaatnya dari pengambilan Omega 3 dengan teratur. Menurut penelitian , anak yang tidak suka memakan ikan boleh menjejaskan perkembangan otak dan kesihatan mata.Ya, Omega 3 pasti dapat membantu masalah ini.

Ternyata, banyak makanan sehari-hari yang juga mengandungi Omega 3 seperti telur ayam, salmon , tuna dan kacang walnut.

Namun, dalam dunia yang serba moden sekarang , segala-galanya mudah untuk mencukupkan keperluan nutrisi seharian. Pengambilan Omega 3 boleh juga diambil melalui pengambilan supplement @ makanan tambahan.terutama bagi mereka yang sibuk dengan tugas dan kerja sehari-hari. Pelbagai jenama di pasaran, namun pilihan saya seisi keluarga hanyalah Omega Guard Shaklee! :) Alhamdulillah anak-anak saya gemar siap kunyah-kunyah lagi walaupun saya sendiri, sejujurnya tidak pernah mengunyahnya, hanya telan je terus sebab ianya didatangkan dalam soft gel yang lembut. ;)





Andai anda ingin mencuba sepertimana saya dan keluarga saya cuba, boleh hubungi saya untuk mendapatkannya. Segala pertanyaan juga In Sya Allah akan saya cuba jawab semampu boleh. syukran sudi baca entri saya kali ini. :)

Salam Ukhuwwah Fillah dari saya,
Ieta
SID 882012
:) :) :)
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami... Berminat??? Hubungi kami :
Rakan Shaklee Anda 
Marzita binti Zakaria
# ummi Els @ ieta # 
Pengedar Sah Shaklee Malaysia 
COD Temerloh, Mentakab,/ 
Sg Tekam,Bandar Jengka,Chini & Chini Timur ( hujung minggu )
Shaklee ID [ No : 882012 ]
call/sms/whatsapp/telegram : 017-9040142
email : ietas32@yahoo. com
fb page : Els Aulad House fb : https://www.facebook.com/marzita.zakaria.7

0 ulasan:

Catat Ulasan