Ahad, 7 Disember 2014

Set Bersalin/Berpantang Shaklee

Set Berpantang@Bersalin Shaklee


Assalamualaikum dan Salam Ukhuwwah Fillah...
Moga hari ini dan hari-hari yang mendatang merupakan hari-hari yang penuh keberkatan oleh Allah buat kita selaku hambaNya.

Bila sebut berpantang dengan Shaklee, teringat Disember 2011 bersalinkan anak kedua saya kerana itulah permulaan saya dengan Shaklee, hari ke 40 saya baru ambik set Menyusu Shaklee sebenarnya tetapi upline saya yang saya gelarkan Mak Farihah bekalkan juga Zink 30 biji . Saya ambik Basic Set Menyusu bila dah dicampur dengan Zink maka dalam masa yang sama lengkaplah Set Berpantang saya. :) 

Start mengandung hinggalah bersalin 40 hari anak sulung & kedua memang saya ambik ubat homoepathy sahaja. :) it's ok , tapi pengalaman dengan Shaklee lebih mengujakan sebab saya rasa badan saya lebih bertenaga dan lebih sihat. Saya tak tipu kerana bersalinkan anak yang ketiga September 2013memang full Shaklee dari mengandung , berpantang dan menyusu sekarang ni. :)

Masa first ambik Shaklee , 2011, hari ke 40, 4 hari selepas amal set Shaklee ni, darah beku keluar semula, macam lepas bersalin, terkejut juga sebab masa tu kan dah mandi wajib dah, Saya dah solat 1 hari. Seminggu jugala darah kotor tu keluar lepas 4 hari saya start makan Shaklee. Hari ke 55 dah berhenti betul-betul, bersih dah. Rupanya masih ada lagi darah kotor yang tak habis keluar. Selepas tu , memang rasa ringan jee badan ni.Beeessssttt la.. :)

Masa berpantang anak ketiga 2013 hari pertama dah start ambik set berpantang Shaklee,badan memang rasa segar, takder la nak baring-baring je kejenya, sampai mak dan nenek saya tegur " orang dulu-dulu takder bangun-bangun duduk lama-lama dalam pantang, tak macam orang zaman sekarang..." he he he he ... terlupa kadang tu yang kita dalam pantang... :) menyusu baby pun seronok sebab 5-8 minit baby dah kenyang dan dah lena... 2-3 jam lagi baru baby bangun nak nyusu... takder rasa sakit-sakit pinggang bagai.... tiada lagi masalah sembelit ketika berpantang... So, no stress dalam pantangkan.... :)

Ok , di bawah ni saya senaraikan Set Pantang Shaklee, anda berhak memilih Set Berpantang mana yang anda mahu. Mengikut budget anda & keperluan anda...Setiap set bertahan hingga ke 4 bulan mengikut jenisnya... 

Set Berpantang/Bersalin Basic 

Mengandungi :
1) Zink Complex
2) Ostematrix
3) Vita Lea Iron Formula
4) Alfalfa Complex
    - botol besar / botol kecil


Set Berpantang/Bersalin Extra Milk @ Full Set

Set Lengkap ini membantu penghasilan lebih banyak susu ibu, Susu lebih penat dan berkhasiat. 

Mengandungi set asas di atas dan di tambah:
- B-Complex
- Sustained Release Vita-C
- Energizing Soy Protein ( ESP )




Set Berpantang/Bersalin Exclusive

Untuk set ni pula pertambahan satu sahaja iaitu Lecithin bagi para ibu yang ingin menurunkan berat badan ketika dalam tempoh pantang. :)


Pilihan di tangan anda. Saya hanya berkongsi apa yang dah saya rasai supaya para ibu di luar sana juga merasai kebahagiaan ketika berpantang yang saya rasa. :)

Ini baby saya yang kedua selepas sebulan saya  consume Shaklee semasa berpantang... :)

Muhammad Attiq El Huseiny 


Muka dah takder ruam kecik-kecik, kalau tak penuh kat dahi, makan Shaklee, boleh hilang rupanya, khasiat disalurkan melalui susu ibu... :)

Ok, yang ni pula baby Shaklee saya, tak sampai 2 tahun pun beza ngan si angah Attiq , subur makan Shaklee.. :)

Muhammad Ariq El Wafeeq 27/9/13
Inilah baby Shaklee saya, ni gambar lepas lahir masa nurse sedang pakaikan baju... Berat jauh beza ngan abang-abangnya iaitu 3.49 kg... takder masalah kuning bagai pun... Alhamdulillah... Sekarang dah setahun 2 bulan lebih kurang... masih fully breastfeed... Alhamdulillah...

Ariq :)


Ok, sekarang terpulang atas diri kita membuat pilihan... Saya tak mampu nak makan sayur banyak-banyak,buah banyak dan lain-lain sumber makanan asli dalam satu hari sebab kekadang terlupa & makan ikut suka sesedap rasa tak ikut saranan pyramid makanan untuk seharian hidup kita. Dalam masa yang sama , saya taknak jadi tua mendahului umur kita yang sepatutnya dek kekurangan zat . Semasa hamil memang kena jaga pemakanan betul-betul supaya kita sentiasa SIHAT, CERGAS & CERIA . Bayi yang kita kandung pun cukup zat keperluan yang diperlukan bagi tumbesarannya di dalam rahim IBU... :)

Akhirnya, salam penuh kasih sayang dari saya semata-mata kerana Allah.... :)
Syukran Jazilan kerana sudi membaca entri ini sehingga habis...
Thank You Allah.. :)



------------------------------------------------------

Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami... Berminat??? Hubungi kami : ;)
 Rakan Shaklee Anda 
Marzita binti Zakaria
# ummi Els @ ieta # 
Pengedar Sah Shaklee Malaysia 
Khidmat Pos Seluruh Malaysia
 COD Temerloh, Mentakab,
Sg Tekam,Bandar Jengka,Chini & Chini Timur ( hujung minggu )
Shaklee ID [ No : 882012 ]
call/sms/whatsapp/telegram : 017-9040142
email : ietas32@yahoo. com
fb page : Els Aulad House
 fb : https://www.facebook.com/marzita.zakaria.7

0 ulasan:

Catat Ulasan