Jumaat, 12 Disember 2014

Khasiat Vitamin E

Pelbagai Manfaat Vitamin E

elauladhouse.blogspot.com

Vitamin-E adalah sejenis antioksidan kuat yang bisa larut dalam lemak di mana ia membantu  kesihatan jantung, otak dan prostat, serta meningkatkan fungsi paru-paru, kolon dan keimunan. 

Berdasarkan penemuan salah satu kajian yang dilakukan oleh National Cancer Institute pada tahun 1998 menemukan bahwa manfaat vitamin E yang diamalkan dalam jangka panjang sangat membantu dalam mengurangi resiko kanser prostat di kalangan pengisap rokok. Sementara itu hasil kajian  lainnya juga menunjukkan bahwa vitamin ini dapat memperlambat perkembangan penyakit Alzheimer. Vitamin E telah terbukti memiliki kesan pencegahan pada sekitar 80 jenis penyakit.

Berdasarkan hasil kajian yang dilakukan di Tufts University, USA. menunjukkan bahwa amalan pengambilan vitamin E terbukti efektif meningkatkan fungsi daya tahan tubuh.

Vitamin E merupakan satu jenis antioksidan yang sangat penting untuk pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular. Ia memperbaiki peredaran darah, memperbaiki jaringan, dan sangat berguna dalam perawatan “premenstrual syndrome” serta penyakit fibrocystic payudara. Vitamin E memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan, mengurangi parut yang diakibatkan oleh beberapa kecederaan, mengurangi tekanan darah, membantu dalam pencegahan penyakit katarak, meningkatkan prestasi atlit, dan mengendurkan otot kaki dari kekakuan.

Selain itu, manfaat Vitamin E juga terbukti dalam meningkatkan produksi air mani pada beberapa lelaki. Ia juga mempertahankan kesehatan saraf dan otot dan di masa yang sama memperkuat dinding kapiler. Vitamin E meningkatkan kulit dan rambut menjadi sehat, dan membantu mencegah anemia dan “retrolental fibroplasia”, sejenis gejala mata yang bisa menginfeksi bayi premature.

Manfaat Vitamin E

  • Terbukti efektif meningkatkan daya tahan tubuh, membantu mengatasi stres, meningkatkan kesuburan, meminimalkan risiko kanser dan penyakit jantung koroner.
  • Terbukti efektif sebagai Antioksidan. Semua vitamin E adalah antioksidan dan terlibat dalam banyak proses tubuh dan beroperasi sebagai antioksidan alami yang membantu melindungi struktur sel yang penting terutama membran sel dari kerosakan akibat adanya radikal bebas. Dalam melaksanakan fungsinya sebagai antioksidan dalam tubuh, vitamin E bekerja dengan cara mencari, bereaksi dan merosak rantai reaksi radikal bebas Y. Dalam reaksi tersebut, vitamin E sendiri diubah menjadi radikal. Namun radikal ini akan segera beregenerasi menjadi vitamin aktif melalui proses biokimia yang melibatkan senyawa lain.
  • Melindungi sel darah merah yang mengangkut oksigen ke seluruh jaringan tubuh dari kerosakan.
  • Memiliki peranan yang sangat penting dalam menjaga, meningkatkan elastisiti dan kelembapan kulit, mencegah proses penuaan awal, melindungi kulit dari kerosakan akibat radiasi sinar ultraviolet, serta mempercepat proses penyembuhan luka.

Vita-E Complex Shaklee Bagi Yang Memerlukan

Vita-E Complex Shaklee merupakan salah satu supplemen terbaik dari Shaklee. Keistimewaan Vita-E Complex Shaklee adalah karena ia merupakan vitamin E terlengkap di pasaran saat ini yang dibuat dari minyak organik dan minyak biji gandum yang kaya dengan vitamin E.

Vita-E Complex Shaklee mengandungi tambahan Selenium asli dan ekstrak dari biji anggur untuk meningkatkan penyerapan vitamin E ke dalam tubuh. Jadi Vita-E Complex Shaklee bukan sekedar supplemen vitamin E tetapi juga membantu mempercepat penyerapannya ke dalam tubuh kita sehingga memberikan hasil lebih cepat dan lebih maksima.

Untuk menghasilkan 400IU vitamin E, seseorang harus mengambil 1kg biji gandum, 500ml minyak safflower, 8kg bayam dan 500g almond. Mampukah anda memakan dalam jumlah ini setiap hari? Tentu saja amat sukar kannn.. :)  Inilah keistimewaan Vita-E Complex Shaklee, memadai 1 kapsul Vita-E Complex menyamai dengan pengambilan makanan sejumlah makanan tadi.



Berbagai Manfaat Vita-E Complex Shaklee

  1. -Menjadikan anda tampak lebih muda, melindungi kulit daripada sinaran UV, kedutan dan jeragat  dengan membantutkan penuaan sel yang disebabkan oleh radikal bebas serta pencemaran alam sekitar.
  2. -Melindungi paru-paru dari pencemaran udara.
  3. -Meningkatkan imuniti tubuh badan dengan menguatkan kuasa sel-T untuk melawan penyakit.
  4. -Meningkatkan libido ( menghangatkan semula hubungan suami isteri)
  5. -Anti oksidan.
  6. -Membekalkan oksigen ke sel-sel badan.
  7. -Melegakan kesakitan arthritis dan inflamasi sendi.
  8. -Mengurangkan risiko kanser prostat bagi lelaki.
  9. -Mengurangkan risiko Alzheimer (nyanyuk).
  10. -Mengurangkan risiko keguguran bagi wanita hamil.
  11. -Menyelesaikan masalah kelesuan.
  12. -Mengurangkan risiko parut yang besar.
  13. -Merendahkan kadar kolesterol.
  14. -Membantu mencegah kanser.
  15. -Merendahkan risiko katarak.
  16. -Sesuai utk semua golongan usia : remaja, ibu menyusu,semasa berpantang,suami isteri, warga emas

Ok, itulah serba sedikit info berkaitan Vitamin E terutamanya Vitamin E Shaklee ...
Moga memberi manfaat buat semua...
Jomlah sama-sama mencantikkan kulit & wajah kita , yang PENTINGGG Sihat! :)

##ieta## ;)
SID 882012
------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami... Berminat??? Hubungi kami : ;)
 Rakan Shaklee Anda 
Marzita binti Zakaria
# ummi Els @ ieta # 
Pengedar Sah Shaklee Malaysia 
Khidmat Pos Seluruh Malaysia
 COD Temerloh, Mentakab,
Sg Tekam,Bandar Jengka,Chini & Chini Timur ( hujung minggu )
Shaklee ID [ No : 882012 ]
call/sms/whatsapp/telegram : 017-9040142
email : ietas32@yahoo. com
fb page : Els Aulad House
 fb : https://www.facebook.com/marzita.zakaria.7

0 ulasan:

Catat Ulasan