Selasa, 18 Ogos 2015

TIPS PANDUAN MEMILIH PRODUK NUTRISI@SUPPLIMENT TERBAIK - siri 1/3

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

Bila menyebut berkenaan produk nutrisi atau suppliment pasti pelbagai persoalan timbul di fikiran kita kan? Apakah produk tersebut selamat, berkesan, halal atau sebagainya.
Kali ini mari kita sama-sama semak apakah ciri-ciri terbaik yang perlu ada untuk mendapatkan produk nutrisi yang bermutu tinggi. 

Gambar Ihsan Google


1- Siapa Syarikat Pengilang Produk Suppliment?
Terdapat banyak suppliment di pasaran yang hanya menjual dan mengedar produk tertentu tetapi tidak mengeluarkannya sendiri. Jadi, pastikan anda memilih produk yang dikeluarkan dan dipasarkan oleh syarikat yang sama!. Ini kerana syarikat akan kualiti proses pembuatan dikawal dengan ketat oleh syarikat tersebut.

2- Adakah Pengeluar Suppliment mematuhi Prosedur FDA bagi Perkilangan yang baik?
Ia adalah penting untuk mengetahui samada produk suppliment tersebut telah dikeluarkan di bawah Prosedur Pengilangan baik FDA (GMP).

Gambar Ihsan Pakcik Google

Apakah itu GMP?
GMP ialah garis panduan kawalan kualiti bahawa industri farmaseutikal perlu mematuhi peruntukkan undang-undang.
Prosedur ini tidak diperlukan oleh industri suppliment namun syarikat-syarikat yang terkenal adalah mereka yang bersedia untuk mematuhi garis panduan ini.
Terdapat hanya segelintir syarikat nutrisi yang telah melaksanakan garis panduan ini dalam prosedur pembuatan mereka.

3- Adakah Produk Nutrisi itu menjalani Ujian Kualiti Bahan-bahan mereka?
Setiap kelompok produk pemakanan perlu mempunyai bahan-bahan mentah yang dianalisis untuk kemujaraban dan kualiti.produk-produk suppliment yang TERBAIK akan mempunyai sebanyak 300 ujian kualiti ke atas setiap salah satu produk suppliment mereka!

4- Adakah Produk Nutrisi ini Mempunyai Makmal Bebas Yang Mengesahkan Kualiti Mereka dengan Keputusan yang Di sediakan kepada Orang Ramai?
Pengilang produk suppliment perlu menyediakan produk-produk kepada makmal bebas untuk mengesahkan kualiti mereka. Satu bidang mudah yang perlu disahkan adalah jumlah yang dinyatakan mengenai bahan tertentu yang disenaraikan pada label produk dengan jumlah sebenar yang terkandung dalam pil. Anda akan terkejut dan marah pada jumlah produk pemakanan di pasaran yang tidak mengandungi jumlah seperti yang disenaraikan pada label mereka!

okey, ini antara perkara-perkara yang anda perlu ambil tahu sebelum memilih produk manakah yang TERBAIK demi kehidupan yang lebih sihat dan pulangan yang menguntungkan diri anda. 
Nantikan sambungannya pada entri yang seterusnya.... siri 2 :)

Terima kasih kerana sudi datang ke blog saya... :)
Ieta ;)

------------------------------------------------------
Jom Sihat dan Berjaya, sertai kami... Berminat??? Hubungi kami : ;)
 Rakan Shaklee Anda 
Marzita binti Zakaria
# ummi Els @ ieta # 
Pengedar Sah Shaklee Malaysia 
COD Temerloh, Mentakab,/ Sg Tekam,Bandar Jengka,Chini & Chini Timur ( hujung minggu )
Shaklee ID [ No : 882012 ]
call/sms/whatsapp/telegram : 017-9040142
email : ietas32@yahoo. com
fb page : Els Aulad House
 fb : https://www.facebook.com/marzita.zakaria.7

0 ulasan:

Catat Ulasan